מתכננים לפתוח עסק מהבית? כדאי שתדעו הכל על ניהול הוצאות

לאחר לא מעט מחמאות, ניסיונות ופידבקים חיוביים, החלטתם לצאת לדרך! גם לכם מגיע להתפרנס יפה מהחלום המתוק שאתם מייצרים במטבח, וגם לכם מגיע שהקינוחים ייכנסו לאינספור בתים. עם זאת, העובדה שאתם מבינים בזיגוגים, קמחים, מילויים ושיטות התפחה, אינה אומרת שאתם גם מבינים יותר מדי בכל מה שנוגע לניהול עסק בצורה מיטבית, ופה אתם מוזמנים לקבל הדרכה מקצועית לגבי ניהול הוצאות. אז שנוותר על הקינוחים המתוקים ונקפוץ ישר למנה העיקרית? מתחילים!

מתכננים לפתוח עסק מהבית? כדאי שתדעו הכל על ניהול הוצאות

חשיבות מעקב מסודר – הוצאות לצד הכנסות

כידוע, סך ההכנסות פחות סך ההוצאות שווה רווח, ועל כן רצוי שההכנסות יהיו כמה שיותר גבוהות ומנגד ההוצאות כמה שיותר נמוכות. עם זאת, כאן לא נדון כיצד לתמחר באופן כמה שיותר גבוה מבלי לפגוע במעגל הלקוחות, אך כן נדגיש שחשוב להיות ערים לגובה ההוצאות. מכאן שאם מבקשים למכור קינוחים מהבית, אין להתעלם מהעובדה שבין היתר עומדים להוציא כסף על מצרכים, דמי משלוח/דלק, שיווק, אמצעי אריזה, חשמל, זמן עבודה וכדומה. לאחר שמודעים לכך יש להבין כיצד כל פרמטר בעל משמעות כלכלית, ופה אתם מוזמנים להכיר את הנושא לעומק – מוזמנים להבין כיצד ניתן לייעל את תחום ניהול ההוצאות ולמה צריך לעשות זאת בחוכמה.

 הוצאות קבועות לצד הוצאות משתנות

כאשר עומדים לנהל הוצאות, דבר ראשון שיש לעשות זה להפריד בין הוצאות קבועות למשתנות. הוצאות קבועות מסייעות לצפות מה יהיה תזרים המזומנים, כך שבין היתר מתאפשר לגזור מסקנות פיננסיות, כגון להעלות מחירים, לצאת עם מבצעים חדשים, להוזיל עלויות של מצרכים וכדומה. שנרחיב? ובכן הוצאות קבועות יהיו כאלו שבכול מקרה תוציאו, ללא תלות בהיקף המכירות. פה ניתן להכניס למשוואה הוצאות עבור שיווק, שכירות, חשבון וכן אינטרנט וכדומה. מנגד, הוצאות משתנות יכולות להיות קשורות לרכישת אביזרי אפייה חדשים, כמו מיקסר חדש, רכישת קמח מיוחד, שימוש מוגבר בחשמל וכדומה. כמו כן, אין להתעלם מהעובדה שאם מוגדרים כעוסקים מורשים, חלק מההוצאות עשויות להיחשב מוכרות באופן מלא/חלקי.

יש ספר מתכונים ויש תוכנות ייעודיות

ממש כפי שבתחום האפייה חשוב להקפיד על מידות מדויקות, כך נכון הדבר גם בתחום המיסים. רשויות המס דורשות מהעסקים התנהלות מסודרת, משמע מעקב יעיל אחר סך ההוצאות וההכנסות אינו בגדר בחירה, אלא סוג של דרישה. מכאן שבמקום ללכת לאיבוד, ניתן להיעזר בתוכנות ייעודיות – תוכנות עבור ניהול הוצאות ורכוש קבוע. באופן שכזה גם מתנהלים באופן מסודר וגם ניתן לסייע לרואה החשבון, כלומר באופן עקיף זוכים לחסוך בעלויות. כיצד? ובכן עסקים פטורים שרק מבקשים מרואה החשבון לסגור עבורם את הדו"ח השנתי, מצליחים להוזיל עלויות בזכות המעקב היעיל שהם בעצמם מבצעים.

מתייעלים – מסיקים מסקנות!

עוד נציין שהמערכת מסייעת לשלוף בכול נקודת זמן פרמטר רצוי, לערוך השוואות, לייצר דו"חות (בהתאם להגדרות של כל מערכת) וכדומה, כלומר מדובר בכלי מסייע רב ערך שעוזר לשקף את המצב הכלכלי של העסק. מכאן שאם רוצים לדעת כמה הוצאנו על קמח לעומת חודש שעבר, אם מבקשים לדעת מול איזה ספק עדיף לעבוד, את רוצים להבין האם הוצאות השיווק מצדיקות את עצמן וכדומה, הרי שחשוב להתנהל בצורה מסודרת, פשוטה ויעילה ככול הניתן. לסיכום נחדד שסדר חשוב ביותר לא רק במטבח, אלא גם בעולם הפיננסי. ככול שהמעקב יותר צמוד, כך יש פחות מקום לטעויות, הנתונים יותר זמינים ויותר מודעים לגורמים השונים, כך  שבו זמנית זוכים להבין כיצד ממקסמים את הרווח. שיהיה טעים והמון בהצלחה!

נגישות